Persbericht: ‘Ontmoet Capelle Doet’: nu ook in Schenkel!

Kom langs en word vrijwilliger!

CAPELLEAANDENIJSSEL. Capelle Doet is dé vrijwilligersvacaturebank van Capelle aan den IJssel. Tijdens ‘Ontmoet Capelle Doet’ geven medewerkers informatie over vrijwilligerswerk aan iedereen die hierin geïnteresseerd is. Dit deed Capelle Doet al in de wijken Schollevaar, Middelwatering en Oostgaarde en sinds 13 september ook in de wijk Schenkel.

Op die dag openden vrijwilligers Rob Valk en Desiree van der Poort samen de eerste ‘Ontmoet Capelle Doet’- ochtend in Schenkel door het lint met een heggenschaar door te knippen. Daarna werden er, onder het genot van een stuk taart en een lekkere kop koffie, de eerste gesprekken gevoerd met bestaande en nieuwe vrijwilligers.

Agnes Geurts, coördinator Kenniscentrum en Vrijwillige inzet: “Naast het plezier dat het geeft om iets voor de samenleving of een persoon te betekenen, levert het vrijwilligerswerk regelmatig leuke, nieuwe contacten op. Rob en Desiree zijn hier een prachtig voorbeeld van. Rob en Desiree ontmoetten elkaar een paar jaar geleden voor het eerst tijdens een informatiebijeenkomst over vrijwilligerswerk. Wat zij nooit hadden kunnen vermoeden, was dat zij op deze bijeenkomst hun nieuwe levenspartner zouden tegenkomen en inmiddels al een paar jaar een stel vormen.”

Word vrijwilliger

Helpen in een speeltuin, koken voor senioren, iemands tuin opknappen of administratie op orde brengen. Mensen begeleiden op de duofiets, mantelzorgers ondersteunen… eenmalig of vaker. Vrijwilligerswerk is heel divers en er is dus altijd wel een (eenmalige) klus die bij je past.

Wil je ook een bijdrage leveren en je talenten inzetten voor een mede-Capellenaar? Of ben je al vrijwilliger? Kom langs tijdens de ‘Ontmoet Capelle Doet’-ochtenden bij jou in de buurt.

• Huis van de Wijk Oostgaarde, De Linie 5 : maandag 10.00 - 12.00 uur
  • Huis van de Wijk Schenkel, De Bongerd 2a : dinsdag 10.00 -12.00 uur