Hulpmiddelen

Er zijn veel hulpmiddelen om uw leven gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld:

  • hulpmiddelen voor het huishouden, zoals grijpers, kookplaatbeveiligers en stastoelen
  • hulpmiddelen om mobiel te blijven, zoals een rollator of een rolstoel
  • hulpmiddelen om in contact te blijven met anderen, zoals personenalarmering en aangepaste telefoons

Kijk op Hulpmiddelenwijzer.nl wat u nodig heeft. Of vraag advies aan uw huisarts of aan een ergotherapeut. 

Wilt u leren omgaan met een hulpmiddel? Een ergotherapeut kan u helpen.

Hulpmiddelen kunt u vaak de eerste 6 maanden lenen bij de thuiszorgwinkel. Heeft u langere tijd een hulpmiddel nodig? Neem dan contact op met de gemeente of met uw zorgverzekeraar.

De kosten voor een hulpmiddel worden soms vergoed. Door de gemeente of door uw zorgverzekeraar. Als u geen recht heeft op een vergoeding kunt u een hulpmiddel zelf kopen. Bijvoorbeeld tweedehands.

De volgende organisaties kunnen u helpen:

Zorgoutlet

Website
www.zorgoutlet.nl

Gemeente Capelle aan den IJssel - Wmo-loket

Bezoekadres
Rivierweg 111
2903 AR Capelle aan den IJssel
Postadres
Postbus 70
2900 AB Capelle aan den IJssel
Website
www.capelleaandenijssel.nl/wmo-loket
E-mailadres
wmo@capelleaandenijssel.nl
Telefoonnummer
14010

Thuiszorgwinkel Vegro - Capelle Bermweg

Bezoekadres
Bermweg 69 C-D
2903 AN Capelle aan den IJssel
Website
www.vegro.nl/thuiszorgwinkel-capelleadijssel
E-mailadres
info@vegro.nl
Telefoonnummer
0900 288 77 66 (gratis)

Thuiszorgwinkel Vegro - Capelle Koperwiek

Bezoekadres
Rivierweg 178
2903 AN Capelle aan den IJssel
Website
www.vegro.nl/thuiszorgwinkel-capelleadijssel/
E-mailadres
verkoop@vegro.nl
Telefoonnummer
0900 288 77 66

Zorgkaart Nederland - ergotherapeuten Capelle aan den IJssel

Website
www.zorgkaartnederland.nl/ergotherapeut/capelle

Hulpmiddelenwijzer

Website
www.hulpmiddelenwijzer.nl
E-mailadres
hulpmiddelenwijzer@vilans.nl
Telefoonnummer
030 789 23 00

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Heeft u een klacht over de gemeente? Dien de klacht in via de website.

Komt u er zelf niet uit? Vraag Welzijn Capelle om hulp. Tijdens een telefoongesprek wordt er gekeken hoe u geholpen kunt worden.

Kijk ook op de websites van de Nationale Ombudsman en de Gemeentelijke (kinder)ombudsman voor meer informatie.

Welzijn Capelle

Telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur.

Bezoekadres
De Linie 7E
2905 AX Capelle aan den IJssel
Website
www.welzijncapelle.nl
E-mailadres
aanmelding@welzijncapelle.nu
Telefoonnummer
010 - 707 49 00

Gemeentelijke Kinderombudsman

Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur.

Via Whatsapp bereikbaar op 06 58 07 35 80.

Bezoekadres
Meent 106
3011 JR Rotterdam
Website
www.kinderombudsmanrotterdam.nl//capelle-aan-den-ijssel
E-mailadres
info@kinderombudsmanrotterdam.nl
Telefoonnummer
0800 2345 111

Gemeente Capelle aan den IJssel - klacht indienen

Website
www.capelleaandenijssel.nl/klacht-doorgeven

Nationale Ombudsman

Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555